Onze klant uitgelicht: Zoo 42

Marktonwikkeling

“We beginnen de veren van de jonge start-up nu wel langzaam te verliezen en kijken nu uit op een brede set 'skills' en een aantal mooie merken. Nu nog het cement tussen alle bouwstenen aanbrengen en een stevig huis bouwen."
Joël van Wijngaarden
Medeoprichter Zoo 42, @zoo42.nl

Health Heroes

Niels de Jong en Joël van Wijngaarden voltooiden hun HBO studie zorgtechnologie met een vliegende start. Met de zorgrobot ‘Henk de Hero’ als afstudeerproject nemen ze rustig de tijd om het beestje verder onder de loep te nemen. Intussen starten ze met Health Heroes; een bedrijfje dat maatwerk zorg gerichte aanpassingen creëert met behulp van robotica en andere technologische oplossingen. Daarnaast doemt al snel een nieuw project op: Bouw je Bep. Bep is een educatieve zelf-bouw-robot die jonge kinderen kennis laten maken met 21ste eeuwse vaardigheden. Kortom, binnen twee jaar waren er al 3 bedrijfjes zonder coherente strategie en dat begon te wringen.

De casus

Joël en Niels nodigden ons uit om concreet mee te denken over het overkoepelende concept rondom een holding waarvoor nog geen naam was bedacht. In een aantal brainstormsessies met beide heren kwam de naam Zoo 42 naar voren. Mayhap bedacht hier omheen een concept waarin alle merken en verdere activiteiten geïntegreerd konden worden; een groeimodel dat past bij deze twee dynamische jonge ondernemers.

Wij doen gewoon lekker ons ding: mooie technologische toepassingen ontwikkelen voor de wereld van morgen. Daar hoort wel een serieuze strategie bij inmiddels. Zoo 42 past precies en zit los genoeg om te kunnen groeien.
Niels de Jong
Medeoprichter Zoo 42, @zoo42.nl

Volg ons!

Laten we samenwerken

stuur ons een bericht —