Onze klant uitgelicht: Zoo 42
Marktonwikkeling

Health Heroes
Niels de Jong en Joël van Wijngaarden voltooiden hun HBO studie zorgtechnologie met een vliegende start. Met de zorgrobot ‘Henk de Hero’ als afstudeerproject nemen ze rustig de tijd om het beestje verder onder de loep te nemen. Intussen starten ze met Health Heroes; een bedrijfje dat maatwerk zorg gerichte aanpassingen creëert met behulp van robotica en andere technologische oplossingen. Daarnaast doemt al snel een nieuw project op: Bouw je Bep. Bep is een educatieve zelf-bouw-robot die jonge kinderen kennis laten maken met 21ste eeuwse vaardigheden. Kortom, binnen twee jaar waren er al 3 bedrijfjes zonder coherente strategie en dat begon te wringen.
De casus
Joël en Niels nodigden ons uit om concreet mee te denken over het overkoepelende concept rondom een holding waarvoor nog geen naam was bedacht. In een aantal brainstormsessies met beide heren kwam de naam Zoo 42 naar voren. Mayhap bedacht hier omheen een concept waarin alle merken en verdere activiteiten geïntegreerd konden worden; een groeimodel dat past bij deze twee dynamische jonge ondernemers.